Методична робота

ТВОРЧИЙ ЗВІТ
2018 рік

        Працюю майстром виробничого навчання в Державному навчальному закладі «Запорізький центр професійно-технічної освіти водного транспорту» 1 рік, педагогічний стаж - 4  роки.
         Індивідуальна методична тема: «Використання сучасних освітніх технологій на уроках виробничого навчання для підготовки конкурентоспроможного випускника.».
  У навчальному процесі сучасним можна назвати той урок, що побудований на засадах розвиваючого навчання, а також сприяє розвитку в учнів розумових операцій: умінь аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, систематизації, класифікації, визначення причинно-наслідкових зв’язків та залежностей між різноманітними фактами, явищами,  а також виробленню навичок логічного структурування.
Використання на уроках різних інноваційних технологій (як то тести чи розвиток критичного мислення) забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань з предмета, дає відчуття потреби в самоосвіті, формує стійкий інтерес до матеріалу, що вивчається, сприяє розвитку творчої особистості.
Виходячи із загальної ідеї сучасних наукових уяв­лень про урок, його мета має триєдиний характер і складається з трьох взаємопов’язаних, взаємодійних аспектів: пізнавального, розвивального й виховно­го. Мета — це заздалегідь запрограмований ре­зультат, який людина має отримати в майбутньому в процесі здійснення тієї чи іншої діяльності. Чи не основна частина всіх помилок у навчанні, вихованні та управлінні ПТНЗ спричинена через нечітке уяв­лення мети діяльності, прорахунків у її формулю­ванні.
Методична доповідь: 2018 р. – «Урок-як основна організаційна форма діяльності учнів під час виробничого навчання»
Відкритий урок на тему:  « Приготування вареників з картоплею та сиром.», грудень 2017 р. Мета: практично закріпити теоретичні знання з технології приготування вареників із різними начинками; формувати уміння та навички планування і здійснення виробничого процесу; формувати готовність до оволодіння сучасними технікою та технологією виробництва.
Розвивати вміння використовувати теоретичні знання на практиці, самовдосконалюватись в обраній професії, орієнтуватись у виробничих умовах, розвивати раціональне мислення та творчість. Група 67-68.
Позакласні заходи :
·        «Містер Карвінг», березень 2017 року. Група 5-6.
Мета: Ознайомити учнів з майстерністю фігурної нарізки овочів.
·        «Корисне харчування.» , грудень 2017р. Група  67-68.

Сьогодні виникає необхідність розуміння суті змісту особистісно орієнтованого підходу до професійної освіти. Необхідний перехід до формування варіативного змісту освіти, оскільки це надасть тому, хто навчається, можливість вибору в одному професійному полі.
Я вважаю, що у межах як традиційної, так і особистісно орієнтованої парадигми професійної освіти акцентується увага на соціальному та індивідуально-особистісному смислах змісту освіти, оскільки в системі професійно-технічної освіти відбувається перехід від навчання предметно орієнтованого до навчання, спрямованого на всебічний розвиток особистості.        Проблема формування особистості майбутнього професіонала - випускника закладів профтехосвіти - головна мета цілісного педагогічного процесу .
Впровадження ігрових форм навчання як засобу активізації пізнавальної діяльності учнів, дають змогу на уроках теоретичного навчання повторити набуті вміння  учнів на уроках виробничого навчання та з добрим настроєм перейти до застосування цих знань на практиці.
При впровадженні  особистісно орієнтованих технологій  на своїх уроках можу сформулювати головні вимоги:
-         навчальний матеріал повинен забезпечувати виявлення змісту суб’єктивного досвіду учня, включаючи досвід його попереднього навчання;
-         виклад знань викладачем повинен бути спрямованим не тільки на розширення обсягу, структурування, інтегрування, узагальнення предметного змісту, а також на постійне перетворення набутого суб’єктивного досвіду учнів з науковим змістом здобутих знань;
-         активне стимулювання учня до самооцінної освітньої діяльності, зміст і форми якої повинні забезпечувати учневі можливість самоосвіти, саморозвитку, самовираження в ході оволодіння знаннями;
-         необхідно забезпечувати контроль і оцінку не тільки результату, а й головним чином процесу учіння;
Дані вимоги до освітніх технологій зумовлюють розробку інноваційних методик інтерактивного навчання, спрямованих на формування особистості, яка адаптована до конкретних соціальних умов.
Традиційних уроків замало для раціональної організації навчання, зважаючи на обсяг навчального матеріалу, його об’єктивну складність. Тому урок, як і вся система навчання, останнім часом зазнає істотних змін.
    Поряд з традиційними, все частіше  використовую  нетрадиційні тобто нестандартні уроки: робота в малих групах, дискусія, дидактичні ігри, такі форми роботи як “мікрофон”, “мозкова атака”, “акваріум”, “навчаючись-учусь”.


         

Комментариев нет:

Отправить комментарий